ODABERITE

DINAMIČNE PERFORMANSE: NOVA LEXUSOVA PLATFORMA

LBX je prvi Lexusov model koji će se proizvoditi na varijaciji konstrukcijske platforme marke za manje automobile, GA-B. Platforma je u potpunosti prilagođena kako bi ispunila sve zahtjeve marke Lexus, a njena osnovna prednost su nisko gravitacijsko središte, širi tragovi kotača, kraći prevjesi i vrlo kruta karoserija. Ujedno je i temelj osnovnog karaktera automobila, koji je zabavan za vožnju i donosi jedinstven osjećaj pri vožnji koji je karakterističan za Lexus u najmanjem paketu ikad. Tako se lakše stvara prirodni dijalog između vozača i automobila koji jamči dosad neviđenu razinu samopouzdanja, kontrole i udobnosti za vozača.

Evo kako je to objasnio glavni inženjer Endoh: „Kako bismo dokučili što je potrebno za postizanje osjećaja u kojem se vozač u potpunosti pretvara u jedno s automobilom, uložili smo puno truda kako bi vožnja bila brza i spretna i kako bi se maksimalno iskoristile sve pogodnosti manjih dimenzija i težine automobila. Istovremeno smo, više no ikad, usmjereni na usavršavanje osnovnih značajki umjesto da se oslanjamo na elektroničke komande.”

Kočioni sustav s elektroničkim upravljanjem ima ugrađenu funkciju „Vehicle Braking Posture Control”. Ona automatski izjednačava raspodjelu sile kočenja sprijeda i straga kako ne bi dolazilo do zanošenja već da se održe linearne i postojane performanse tijekom kočenja. Isto tako, smanjuje mogućnost prevrtanja vozila u zavojima, a automobil je udoban za vožnju, stabilan i ne osjećaju se vibracije.

NOVA GENERACIJA LEXUSOVOG HIBRIDNOG POGONA

LBX pogoni nova generacija Lexusovog hibridnog električnog sustava sa samostalnim punjenjem s kompaktnim i laganim 1,5-litrenim motorom s tri cilindra. Glavne komponente hibridnog sustava značajno su redizajnirane, uključujući međuosovinu i pogonsku upravljačku jedinicu kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjili gubici te smanjila težina i veličina. Prisutan je i novi niski otpor, visoka izlazna vrijednost, bipolarna nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija koja pruža podršku za dodatni elektromotor prilikom ubrzavanja i poboljšava vozne sposobnosti automobila u načinu rada samo na struju.

Pogonski sklop posebno je podešen za udobnost i visoke performanse, neovisno o tome vozite li po gradu ili po vjetrovitoj prigradskoj cesti, a sve zahvaljujući visokoj razini upravljivosti i osjetu linearnog ubrzavanja koji je posebno prilagođen da bude bolje usklađen s time kako vozač upotrebljava papučicu gasa. Vozne sposobnosti također su poboljšane zahvaljujući funkciji regulacije hibridnog sustava koja pomno prati kakve zvukove proizvodi motor i kakvo je ubrzanje. Zahvaljujući poboljšanjima koja su uvedena za hibridni sustav, u načinu rada samo na struju može se uživati u vožnjama veće brzine i na veće udaljenosti jer LBX ima veći doseg i učinkovitiji je u tom pogledu.

Autentična SUV kvaliteta modela LBX uključuje opcionalno dostupan pogon na sve kotače E-Four, koji uključuje dodatni elektromotor na stražnjoj osovini. Prilikom kretanja, vožnje u zavojima ili po površinama s niskom razinom prianjanja, sustav automatski usmjerava pogonsku snagu na stražnje kotače, što pomaže pri održavanju stabilnosti vozila, a vozač zadržava kontrolu i samopouzdanje.

Koliko je model LBX luksuzan jasno je po tome koliko je Lexus radio na tome da regulira razinu buke i vibracija (NVH). Uložen trud obuhvaća dodavanje balansirajuće osovine na motor kako bi se smanjile vibracije koje mogu stvoriti efekt buke u putničkom prostoru. Posebna je pozornost posvećena vratima, pa su dodane oplate s prigušivačima koje smanjuju količinu visokofrekventne buke kako bi zvuk bio prigušen i ugodan.