ODABERITE

Upoznajte moćne Lexusove modele: Mogu voziti na benzin i na struju, a potrošnja im je minimalna!

Uzbudljivo je zadnjih nekoliko godina u automobilskoj industriji. Otkako je Europa objavila da bi od 2035. godine na snagu trebala stupiti zabrana prodaje novih automobila koje pokreću motori s fosilnim gorivima, industrija se okrenula električnoj energiji, za koju mnogi kažu da je budućnost.

Nakon te najave, za koju mnogi i dalje misle da je kontroverzna, mnogi su se u potpunosti krenuli okretati električnim vozilima. No, ovo prijelazno razdoblje zapravo će obilježiti - hibridi. 

I dok mnoge marke tek počinju s hibridnom tehnologijom, Lexus je u tom segmentu već odavno “ispekao zanat”. Naime, oni su svoj prvi hibrid predstavili prije gotovo 20 godina, kada nikome nije padalo napamet tako nešto, a zbog čeka spadaju među pionire elektrifikacije u automobilskoj industriji.

 

Što su priključni hibridi?

Posljednjih godina, kada se sve više priča o struji kao pogonu budućnosti, sve su popularniji plug-in hibridi (PHEV). Riječ je vozilima koja imaju veću bateriju od one u standardnom hibridnom vozilu (HEV).

Plug-in hibridi imaju i benzinski motor i punjivu električnu bateriju pa time daju najbolje od obje vrste vožnje.

Ključna razlika između hibrida i plug-in hibrida je u tome što hibridi bateriju pune, kao što im i sam naziv govori, sami - tijekom vožnje - dok kod plug-in hibrida bateriju morate napuniti preko kabela, odnosno punionice.

 

Kako funkcioniraju plug-in hibridi?

Kada im je baterija napunjena, ovakvi automobili do određene kilometraže rade kao čisto električna vozila.

No, kod njih ne morate brinuti da ćete ostati bez struje, jer kada ostanete, auto se automatski prebacuje na benzinski motor. Točnije, u tom će trenutku raditi kao klasični hibrid, kombinirajući i elektromotor i benzinski motor.

Kapacitet baterije u plug-in automobilima je manji nego kod električnih vozila, odnosno takvi automobili imaju čisto električni doseg do maksimalno 100 kilometara.
 

Za koga je takva vrsta vozila?

U praksi, ovakva vrsta vozila idealna je za ljude koji dnevno prelaze neku prosječnu kilometražu, otprilike do 60 kilometara. Radite li primjerice negdje u gradu te ako dnevno upadate u gradske gužve u kojima auti s konvencionalnim motorima puno troše, s ovakvim ćete se vozilom preporoditi, jer ćete svoje dnevno putovanje odraditi - na struju. 

Ako još k tome na svom radnom mjestu ili kod kuće imate punionicu, ili uvjete za punjenje, troškovi goriva u tom će vam se slučaju jako smanjiti.

S druge strane, plug-in hibridi su idealni i za duža putovanja, jer s njima nikada nećete morati “gubiti vrijeme” na punionici. Kada im je baterija prazna, auto će voziti na benzin, a super stvar je i to što se njihova baterija, osim preko punjača, lagano puni i tijekom vožnje.

Niska potrošnja Lexusovih plug-in hibrida

Osim klasičnih hibrida, japanski brend Lexus u svojoj ponudi ima i priključne hibride. Naime, dva njihova poznata modela, RX 450h i NX 450h, dostupni su i s ovom varijantom pogona.

Najveći Lexusov auto koji se prodaje u Hrvatskoj, model RX, dostupan je kao plug-in hibrid u paketima opreme Business, Executive, Sport Design i Luxury. Pokreće ga 2.5 motor s bestupanjskim CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača.

Potrošnja ovog auta u mješovitoj vožnji iznosi vrlo niskih 1.1 l/100 km, a doseg čisto električne vožnje iznosi 65 kilometara.

Drugi model koji također dolazi kao plug-in hibrid je NX, i to u paketima opreme Executive, Luxury, F Sport i Overtrail. I njega pokreće 2.5 motor sa stalno promjenjivim prijenosom (CVT). U opremama Executive i Luxury dolazi s pogonom na dva kotača, dok u F Sport i Overtrail opremi dolazi s pogonom na sva četiri kotača.

Potrošnja u mješovitoj vožnji i kod modela NX je mala, oko 1 l/100 km, a njegov električni doseg nešto je veći te u gradskoj vožnji može doseći do 98 kilometara, što je zaista impresivno.

Osim dobrih pogona, ovi Lexusovi modeli dolaze bogato opremljeni sigurnosnim opcijama i funkcijama, a dostupna je i brojna opcijska oprema koju kupci mogu odabrani prema svojim preferencijama.