- Lexusov potpuno novi kompaktni crossover LBX opremljen je potpuno novim hibridnim električnim pogonskim sklopom sa samostalnim punjenjem
- Lexusova kvalitete bez kompromisa, elegancija i pouzdanost
- Veća učinkovitost i više pogodnosti za vozače
- 1,5-litreni motor s vodećom toplinskom učinkovitosti
- Komponente hibridnog sustava optimizirane veličine, težine i performansi
Lexus LBX: troši manje, pruža vam više
Istovremeno, performanse su bolje no ikad i odaziv je još bolji, a reakcije i razina upravljivosti savršeno sljubljene kako bi pružile jedinstven osjećaj pri vožnji karakterističan za Lexus u pogledu udobnosti, kontrole i povjerenja i to u svakom trenutku.
Malen motor s velikim idejama
Motor s tri cilindra možda je malen, ali pruža impresivne tehničke značajke koje poboljšavaju performanse i učinkovitost. Neke od tih značajki potječu iz najnaprednijeg svijeta moto utrka Formule 1, primjerice, iznimno lagan dizajn klipa.
Maksimalna izlazna snaga kompletnog sustava iznosi 136 DIN ks/100 kW s maksimalnim momentom od 185 Nm. Očekuje se da s tim brojkama može ostvariti ubrzanje o 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde, dok istovremeno omogućuje pouzdanu vuču tereta do 750 kg.
Toplinska učinkovitost motora je izvanredna, što znači da se više energije iz svake kapljice goriva pretvara u pogonsku snagu. To se postiže zahvaljujući savršenoj kombinaciji izgaranja velike brzine i minimalnim gubicima uslijed trenja za čitav pogonskih sklop. Varijabilni rashladni sustav doprinosi bržem zagrijavanju motora, a podešava se automatski radnim uvjetima i vanjskoj temperaturi.
Manje, lakše i bolje
Usmjerenost na dizajniranje sustava koji je manji, lakši i jednostavno prikladni za LBX, koji je dosad najkompaktniji Lexusov model, unijela je značajne promjene u izradu hibridnih modela. Nova pogonska upravljačka jedinica (PCU) jamči povećanje izlazne snage hibridne baterija i optimalno upravljanje, a smještaj iznad međuosovine znači da ujedno zauzima manje prostora. Kako bi model bio kompaktan, dva elektromotora koji služe kao generatori ugrađeni su jedan do drugog na zasebne osovine.
Isto načelo vrijedi za hibridnu bateriju. Radi se o novoj dvopolnoj, nikal-metal hidridnoj bateriji koja, premda je manja i lakša, proizvodi više energije pa igra veću ulogu u poboljšanju performansi automobila. Novi hibridni sustav omogućuje vam vožnju većim brzinama na veće udaljenosti u načinu rada samo na struju (EV).
Dobar osjećaj
Velika je pozornost obraćena na osiguravanje da pogon hibridnog sustava bude jednako ugodan i pouzdan. Vozačima će se svidjeti kako je pogonski sklop ugođen za veću učinkovitost i sigurno rukovanje, posebice u pogledu glatkog osjećaja linearnog ubrzanja koji je savršeno usklađen s njihovom upotrebom papučice gasa.
Na modelima više razine opreme, sekvencijalni sustav Shiftmatic pruža mogućnost upravljanja putem komandi na kolu upravljača za uključivanje raspona mijenjanja brzina u šest koraka, što pruža osjećaj upotrebe ručnog mjenjača.
E-Four nudi više
Lexusov sustav pogona na sva četiri kotača E-Four dostupan je kao opcija na nekim modelima LBX. Dodavanje dodatnog elektromotora na stražnju osovinu automatski pruža bolje držanje ceste i veću stabilnost koja je potrebna na skliskim površinama i u zavojima, pa vozači mogu biti bezbrižniji.
Optimalno smanjenje buke
LBX je posebno dizajniran za smanjenje buke i vibracija motora, uključujući upotrebu balansirajuće osovine na samoj pogonskoj jedinici i upotreba velike količine materijala za amortizaciju buke na strateškim točkama po čitavom vozilu.
Nova hibridna baterija također ima dobar učinak: s više snage koju pruža baterija, motor sad može raditi na broju okretaja do 20 % nižem. Osim što je to dobro za potrošnju goriva, to znači da je motor zvuka bolje usklađen s jačinom pritiska koju vozač primijeni na papučicu gasa.
Lexus LBX na hrvatskom tržištu očekujemo u prvoj polovici slijedeće godine.