ODABERITE

Lexus LBX: troši manje, pruža vam više

  • Lexusov potpuno novi kompaktni crossover LBX opremljen je potpuno novim hibridnim električnim pogonskim sklopom sa samostalnim punjenjem
  • Lexusova kvalitete bez kompromisa, elegancija i pouzdanost
  • Veća učinkovitost i više pogodnosti za vozače
  • 1,5-litreni motor s vodećom toplinskom učinkovitosti
  • Komponente hibridnog sustava optimizirane veličine, težine i performansi
Lexusov pristup „bez kompromisa”, koji je primijenjen kod izrade potpuno novog kompaktnog crossover modela LBX, rabljen je za napredni, elektrificirani pogonski sklop i novi dizajn te luksuzne značajke modela. Vozilo je opremljeno potpuno novim hibridnim električnim sustavom sa samostalnim pogonom koji se temelji na najnaprednijim tehnologijama i dodatno podiže ljestvicu u svakom pogledu što se tiče performansi, od niske potrošnje goriva i niskih štetnih emisija pa sve do uživanja u vožnji.
Kao dugogodišnji i priznati vodeći stručnjak za elektrifikaciju u segmentu premium automobila, Lexus je iskoristio svoje znanje i iskustvo kojima nema premca te u izradio potpuno novi Lexus hibridni pogonski sklop, koji je lakši i sadrži manje komponente gdje god je to moguće i za koji je svaki element pomno analiziran kako bi se pronašli najbolji načini za uštedu goriva i smanjenje emisija. 

Istovremeno, performanse su bolje no ikad i odaziv je još bolji, a reakcije i razina upravljivosti savršeno sljubljene kako bi pružile jedinstven osjećaj pri vožnji karakterističan za Lexus u pogledu udobnosti, kontrole i povjerenja i to u svakom trenutku.

Malen motor s velikim idejama

Motor s tri cilindra možda je malen, ali pruža impresivne tehničke značajke koje poboljšavaju performanse i učinkovitost. Neke od tih značajki potječu iz najnaprednijeg svijeta moto utrka Formule 1, primjerice, iznimno lagan dizajn klipa. 

Premda je zapremnina motora skromna i iznosi samo 1,5 litru, savršeno je prikladan za pogon vozila LBX u okviru hibridnog električnog pogonskog sklopa sa samostalnim punjenjem. Ispunjava sve stroge Lexusove zahtjeve u pogledu dugoročne pouzdanosti i ima prirodni usis te nije podložan opterećenjima pri radu jer nema turbopunjenje. Kupci mogu biti bezbrižni što se kvalitete i postojanosti tiče jer iza svega stoje Lexus, vodeći proizvođač na tržištu, koji daje jamstvo do 10 godina ili 160.000 km.

Maksimalna izlazna snaga kompletnog sustava iznosi 136 DIN ks/100 kW s maksimalnim momentom od 185 Nm. Očekuje se da s tim brojkama može ostvariti ubrzanje o 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde, dok istovremeno omogućuje pouzdanu vuču tereta do 750 kg.

Toplinska učinkovitost motora je izvanredna, što znači da se više energije iz svake kapljice goriva pretvara u pogonsku snagu. To se postiže zahvaljujući savršenoj kombinaciji izgaranja velike brzine i minimalnim gubicima uslijed trenja za čitav pogonskih sklop. Varijabilni rashladni sustav doprinosi bržem zagrijavanju motora, a podešava se automatski radnim uvjetima i vanjskoj temperaturi.

Upotreba elektroničkog, promjenjivog sustava otvaranja ventila (VVT-iE) također je doprinijela učinkovitosti i odazivu, čak i pri niskim brojevima okretaja 

Manje, lakše i bolje

Usmjerenost na dizajniranje sustava koji je manji, lakši i jednostavno prikladni za LBX, koji je dosad najkompaktniji Lexusov model, unijela je značajne promjene u izradu hibridnih modela. Nova pogonska upravljačka jedinica (PCU) jamči povećanje izlazne snage hibridne baterija i optimalno upravljanje, a smještaj iznad međuosovine znači da ujedno zauzima manje prostora. Kako bi model bio kompaktan, dva elektromotora koji služe kao generatori ugrađeni su jedan do drugog na zasebne osovine.

Isto načelo vrijedi za hibridnu bateriju. Radi se o novoj dvopolnoj, nikal-metal hidridnoj bateriji koja, premda je manja i lakša, proizvodi više energije pa igra veću ulogu u poboljšanju performansi automobila. Novi hibridni sustav omogućuje vam vožnju većim brzinama na veće udaljenosti u načinu rada samo na struju (EV).

Dobar osjećaj

Velika je pozornost obraćena na osiguravanje da pogon hibridnog sustava bude jednako ugodan i pouzdan. Vozačima će se svidjeti kako je pogonski sklop ugođen za veću učinkovitost i sigurno rukovanje, posebice u pogledu glatkog osjećaja linearnog ubrzanja koji je savršeno usklađen s njihovom upotrebom papučice gasa.

Na modelima više razine opreme, sekvencijalni sustav Shiftmatic pruža mogućnost upravljanja putem komandi na kolu upravljača za uključivanje raspona mijenjanja brzina u šest koraka, što pruža osjećaj upotrebe ručnog mjenjača.

E-Four nudi više

Lexusov sustav pogona na sva četiri kotača E-Four dostupan je kao opcija na nekim modelima LBX. Dodavanje dodatnog elektromotora na stražnju osovinu automatski pruža bolje držanje ceste i veću stabilnost koja je potrebna na skliskim površinama i u zavojima, pa vozači mogu biti bezbrižniji.

Optimalno smanjenje buke

LBX je posebno dizajniran za smanjenje buke i vibracija motora, uključujući upotrebu balansirajuće osovine na samoj pogonskoj jedinici i upotreba velike količine materijala za amortizaciju buke na strateškim točkama po čitavom vozilu.

Nova hibridna baterija također ima dobar učinak: s više snage koju pruža baterija, motor sad može raditi na broju okretaja do 20 % nižem. Osim što je to dobro za potrošnju goriva, to znači da je motor zvuka bolje usklađen s jačinom pritiska koju vozač primijeni na papučicu gasa.

Lexus LBX na hrvatskom tržištu očekujemo u prvoj polovici slijedeće godine.