ODABERITE

INOVATIVNI DUH

Rezbarenje novog oblika umjetnosti iz drevne tradicije.

Ljudi su oblikovali drvo od davnih vremena često izrađujući primitivne i nezanimljive dijelove, ali složena japanska umjetnost Yosegi iznimka je tog pravila.

Osjetljiv i zahtjevan oblik dekorativne izrade drva koji se prakticira više od 400 godina, a poznat je kao japanska marketerija, obuhvaća slaganje drvenih komada različitih boja i tekstura u kompleksne mozaičke uzorke velike preciznosti.

To je iznimno složen proces koji zahtijeva visok stupanj vještine i iskustva, što znači da je popularnost ovog jedinstvenog umjetničkog oblika neznatno opala tijekom prošlog stoljeća.

Ali, jedan čovjek odlučan je ne samo nastaviti s drevnom umjetnošću Yosegi, već i pružiti joj dašak suvremenosti i diljem svijeta promicati njezinu ljepotu.

Ken Ota naširoko je poznat kao moderan majstor obrade drva i strastveni je ambasador tog umijeća, posvećen poštivanju tradicionalnih tehnika usavršenih tijekom stoljeća jednako kao što i rado prihvaća inovaciju u obliku.

„Želim nastaviti i zaštititi tradiciju”, objašnjava Ota koji radi u ateljeu u Hakonei u Japanu, rodnom mjestu umijeća Yosegi. „Kako bih u tome uspio, moram se mijenjati i ostati inovativan. Nije stvar ‘kopirati ili ne biti kopiran’, već slijediti vlastitu originalnost.”

„ŽELIM NASTAVITI I ZAŠTITITI TRADICIJU”, OBJAŠNJAVA OTA KOJI RADI U ATELJEU U HAKONEI U JAPANU, RODNOM MJESTU UMIJEĆA YOSEGI. „KAKO BIH U TOME USPIO, MORAM SE MIJENJATI I OSTATI UNOVATIVAN. NIJE STVAR ‘KOPIRATI ILI NE BITI KOPIRAN’, VEĆ SLIJEDITI VLASTITU ORIGINALNOST.”

Ken Ota, obrađivač drva umijećem Yosegi

Umjetnine Yosegi tako su jedinstvene i kompleksne da se ne mogu masovno proizvoditi, a drvo koje je odabrano za svaki ručno rađeni predmet blisko odražava stil i ukus majstora, gotovo poput njegovog „potpisa”.

Ota, koji se osposobljavao mnogo godina kako bi usavršio umijeće u politehničkoj školi u Saitami, a zatim u obnovljenom Ateljeu Kiro u Odawari, stvara svoja djela koristeći se nekim od 25 različitih vrsta drva, koje potječu od Hokkaida do Okinawe, a koje osobno nabavlja diljem Japana.

Drvo koje upotrebljava da bi izradio vrlo tražene komade (uključujući kutije, pladnjeve i podmetače) za njega je više od samog materijala i naglašava poštivanje i cijenjenje svakog pojedinog komada.

„Želim poštivati život koji je oduzet drveću u šumi”, kaže on. „Isto vrijedi i za druge predmete, ali želim ostati zahvalan na onom što uzimam. Svako drvo jedinstvenog je oblika i spoja, pruža slobodu i mogućnost izražavanja što naposljetku vodi do njegove atraktivnosti.”

Jedna od najprepoznatljivijih značajki umijeća Yosegi je da je to iznimno dugotrajan postupak i zahtijeva izvanredno strpljenje majstora što proturječi brzom ritmu digitalnog svijeta u kojem živimo. Ipak Ota je zadovoljan sa sporim ritmom koje ovaj posao zahtijeva i prihvaća ga kao priliku za istraživanje dubine svojeg posla kao umjetnika.

„Vrijeme nije bitno”, kaže on. „Mogu izraziti samo ono što imam u sebi.”

REZBARENJE NOVOG OBLIKA UMJETNOSTI IZ DREVNE TRADICIJE

Lexus je strastven u inovaciji i visokokvalitetnom umijeću izrade. Slaveći ovu izvanrednu tehniku transformacije prirodnog drva u razrađene nove uzorke Lexus učvršćuje neprekidnu predanost osjetljivom sjedinjavanju tradicije i tehnologije.